Lise 9 'larda Uygulanması Gereken Telafi Eğitimi için İlgili Müfredat Konuları

Milli Eğitim Bakanlığı'nın  TC Meb Müfredat adresinden  lise 9 .sınıflarda ortaokul 8.Sınıfta eksik kalan konulara dair gerekli araştırmayı yaptım. Buna göre lise 9'da 31 Ağustos-18 Eylül arasında tarih dersinde aşağıdaki konuların ve kazanımların işlenmesi gerekiyor.

5. ÜNİTE: DEMOKRATİKLEŞME ÇABALARI
 İTA.8.5.1. Atatürk Dönemi’ndeki demokratikleşme yolunda atılan adımları açıklar. a) Cumhuriyet Halk Fırkası, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ve Serbest Cumhuriyet Fırkası ele alınır. b) Demokratikleşme çabalarına ilişkin olarak Büyük Nutuk’ta yer alan kısımlardan kanıtlar gösterilir.
İTA.8.5.2. Mustafa Kemal’e suikast girişimini analiz eder.
İTA.8.5.3. Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkiye Cumhuriyeti’ne yönelik tehditleri analiz eder.
 6. ÜNİTE: ATATÜRK DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI
 İTA.8.6.1. Atatürk Dönemi Türk dış politikasının temel ilkelerini ve amaçlarını açıklar.
 İTA.8.6.2. Atatürk Dönemi Türk dış politikasında yaşanan gelişmeleri analiz eder. a) Lozan Barış Antlaşması, Atatürk dönemi Türk dış politikasının temel ilkeleri ile ilişkilendirilir. b) Yabancı okullar, Dış Borçlar Sorunu, Musul Sorunu, Nüfus Mübadelesi ve Montrö Boğazlar Sözleşmesi Atatürk dönemi Türk dış politikası açısından ele alınır. c) Milletler Cemiyeti’ne girişte izlenen politika vurgulanır. d) Balkan Antantı ve Sadabat Paktı ele alınır.
İTA.8.6.3. Atatürk’ün Hatay’ı ülkemize katmak konusunda yaptıklarına ve bu uğurda gösterdiği özveriye kanıtlar gösterir. 3 Atatürk Dönemi Türk dış politikasının temel ilkeleri ile Hatay’ın anavatana katılması ilişkilendirilir.

2020-2021 Tarih Sene Başı Zümresi

 2020-2021 Tarih Sene Başı Zümresi
Üstteki  yazıya tıklayarak tarih sene başı zümresini indirebilirsiniz.
Pandemi için alınması gereken tedbirleri ,  yeni müfredatı ve zümrelerde istenen yeni unsurların hepsini içeren tarih sene başı zümre tutanağını istifadenize sunuyorum öğretmen arkadaşlar. Okul kısmına kendi okulunuzun ismini , zümre tutanağı içinde öğretmen kısmına kendi isimlerinizi , müdür yardımcısı veya müdür kısmına da ilgili yöneticinizin ismini yazarsınız.
Birden fazla tarih öğretmeni varsa müdür veya müdür yardımcısını toplantısına katılanlar kısmına yazmanız gerekmiyor. Zümre başkanı kısmına başkan olan arkadaşın adı, katılanlar kısmına bütün tarih öğretmenlerinin ismini yazmanız gerekiyor.

Şef Seattle'ın Mektubu


1854 yılında A.B.D.  Başkanı yazdığı bir mektupla Amerikaya gelen beyaz göçmenlere toprak bulmak amacıyla kızılderililerden toprak istemiş ve "bu isteği kabul edilecek olursa, kızılderililere rahatlıkla yaşayabilecekleri bir bölgenin ayrılacağını bildirmiştir.  Topraklarının büyük bir bölümü zaten beyazlar tarafından zorla ellerinden alınmış olan kızılderili Reisi Seattle bir söyleviyle A.B.D.  Başkanına yanıt vermiş ve bu yanıt mektup olarak A.B.D.  başkanına gönderilmiştir. Mektubun aslı Amerika, Seattle, Squamish Müzesinde korunmaktadır.


ŞEF SEATTLE'IN MEKTUBU

Yüzyıllardir halkımın üzerine merhamet gözyaşlari döken şu sonsuz gökyüzü bir gün değişebilir. Bugün açık gözüken gökyüzü yarın bulutlarla kaplanabilir. Sözlerim, asla yer değiştirmeyen yıldızlar gibidir. Şef Seattle her ne söylerse, Washington'daki büyük Şef ona, güneşin ya da mevsimlerin dönüşüne  inandığı ölçüde inanabilir. Washington'daki büyük Şef bize dostluk ve iyilik dilekleriyle birlikte bizden topraklarımızı satın almak istediğini bildirmiş. Onun, bizim arkadaşlığımıza çok fazla ihtiyacı olmadığını biliyoruz. Merak ediyoruz ki; gökyüzünü ve toprağın sıcaklığını nasıl satın alabilir ya da satabilirsiniz?

Short History of South Africa

 The first inhabitants of South Africa are collectively referred to as the Khoisan, the Khoi Khoi and the San separately. These groups were displaced or sometimes absorbed by migrating Africans (Bantus) during the Bantu expansion from Western and Central Africa. While some maintained separateness, others were grouped into a category known as Coloureds, a multiracial ethnic group which includes people with shared ancestry from two or more of these groups: KhoisanBantuEnglishAfrikanersAustronesiansEast Asians and South Asians.[3] European exploration of the African coast began in the 13th century when Portugal committed itself to discover an alternative route to the silk road that would lead to China. In the 14th and 15th century, Portuguese explorers traveled down the west African Coast, detailing and mapping the coastline and in 1488 they rounded the Cape of Good Hope.[4] The Dutch East India Company established a trading post in Cape Town under the command of Jan van Riebeeck in 1652,[5] European workers who settled at the Cape became known as the Free Burghers and gradually established farms in the Dutch Cape Colony.[6]

Eğitimde Dört Senaryo

Bakan Ziya Selçuk, pandemi sürecinde eğitim sisteminin nasıl işleyeceğine yönelik 4 senaryo üzerinde çalıştıklarını anlattı.

Bu senaryolardan birisinde okulların kısıtlamasız şekilde tamamen açık olması halinde neler yapılacağının ele alındığını belirten Selçuk, ikinci senaryoda okulların tamamen kapalı olduğunu, derslerin online olarak verilmeye devam edildiğini söyledi.

Üçüncü senaryoyu, "Seyreltilmiş" olarak tanımlayan Selçuk, bu senaryoda okulun belirli günlerde açık olması, sınıf mevcudunun farklı günlerde sınıfa gelmesi, ders saatinin azaltılması, müfredatın seyreltilmesi, derslerin bir kısmının okulda, bir kısmının evde online olarak izlenebilmesi gibi alternatiflerin yer aldığını kaydetti.

Selçuk, dördüncü senaryonun ise sadece riskli illerde önlemlerin alınıp, kalanında kısıtlamasız sistemin uygulanması konusunun ele alındığını paylaştı.

Bu senaryoların kesinleşmiş konular gibi algılanmamasını isteyen Bakan Selçuk, "Bu kesinleşmiş bir şey değil, bu bir senaryo. Biz her duruma hazırlıklıyız. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Kabine toplanacak, bütün bakanlıklar nasıl bu meseleye dört elle sahip çıkıyorsa Milli Eğitim de çıkıyor. Cumhurbaşkanımız bütün verileri gördükten sonra Kabine'de yaptığı tartışmalarla istişarelerle ortaya bir karar çıkıyor. Bu kararı biz toplumla 'Şunu yapacağız.' diye paylaşacağız, zamanı gelince." dedi.

Tibet Tarihi

Tibet Çin'in kendi kendini idare eden yüksek ve geniş bir alanı. “Dünyanın Çatısı” ve “Kar Ülkesi” gibi kendine has isimleri olan bu bölge asırlar boyunca etrafını çeviren büyük dağlardan dolayı insan yaşamayan vahşi hayvanların bulunduğu bir yer olmuştur. Tibet 27°20' ve 36°30' kuzey paralelleriyle 78°24' ve 98°57' doğu meridyenleri arasında yer alır.

Tarihi

Tibet'in bilinen tarihi M.S. 520 yılında bir kabile reisi olan Songstan Campo'nun, Tsangpo Nehri vadisinde bir krallık kurmasıyla başladı. Kısa zamanda güçlenerek Çin için bir tehlike haline geldi. Daha sonraları da güçlenmeye devam eden Tibet, 8. yüzyılda Orta Asya'nın bir güç merkezi oldu.

Açe Tarihi




Açe (AcehEndonezya'nın bir bölgesidir. Açe bir sultanlık olarak 1514'te kurulmuştur. Açe'yi sömürgeleştirmeye çalışan ve Sumatra'yı işgal amacında olan ilk Batılı güç PortekizlilerdirPortekizlilerin baskıları sonucu Açeliler 1565'te İstanbul'a bir heyet göndererek Osmanlı Devleti'nden yardım istemişlerdir. Saldırılara karşı işbirliği yapmak amacıyla Osmanlılarla bir antlaşma imzalanmıştır (1567). Antlaşma çerçevesinde Osmanlılarca Açe'ye mühimmat ve silah gönderilmiştir.

Singapur Tarihi

Singapur'un tarihi 11. yüzyıla dayanmaktadır. 14. yüzyılda Srivijayan Prens Parameswara'nın egemenliği altındayken adanın önemi arttı. 1613 yılında Açeli akıncıları tarafından yıkılana dek önemli bir liman kenti haline gelmişti. Stamford Raffles'ın 1819 yılında İngiliz limanı kurmasıyla Singapur'un modern tarihi başladı. İngiliz sömürgesi altında Hindistan-Çin ticaret merkezi ve Güney Asya antrepo ticaret merkezi olmasıyla önem kazandı. Beş yıl içerisinde nüfus 10.000'i geçti ve liman yılda 3.000'i aşkın ticari işleme ev sahipliği yapmaya başladı.[3] 1824'te imzalanan anlaşmayla bölge, Britanya ve Hollanda egemenliği arasında paylaşıldı ve ada, daimi olarak Britanya'nın eline geçti. Süveyş Kanalı'nın 1869'da açılmasıyla Singapur bir zenginleşme ve gelişme dönemine daha girdi.[4] Doğu-Batı ticaretinin giderek artan trafiğini kontrol edebilmek ve yeni buharlı gemilere yakıt aktarabilmek için liman genişletildi ve Çin'den işçiler getirtildi.

History Of Brazil

Some of the earliest human remains found in the AmericasLuzia Woman, were found in the area of Pedro LeopoldoMinas Gerais and provide evidence of human habitation going back at least 11,000 years.[3][4]
When Portuguese explorers arrived in Brazil, the region was inhabited by hundreds of different types of Jiquabu tribes, "the earliest going back at least 10,000 years in the highlands of Minas Gerais".[4] The dating of the origins of the first inhabitants, who were called "Indians" (índios) by the Portuguese, is still a matter of dispute among archaeologists. The earliest pottery ever found in the Western Hemisphere, radiocarbon-dated 8,000 years old, has been excavated in the Amazon basin of Brazil, near Santarém, providing evidence to overturn the assumption that the tropical forest region was too poor in resources to have supported a complex prehistoric culture".[5] The current most widely accepted view of anthropologists, linguists and geneticists is that the early tribes were part of the first wave of migrant hunters who came into the Americas from Asia, either by land, across the Bering Strait, or by coastal sea routes along the Pacific, or both.
The Andes and the mountain ranges of northern South America created a rather sharp cultural boundary between the settled agrarian civilizations of the west coast and the semi-nomadic tribes of the east, who never developed written records or permanent monumental architecture. For this reason, very little is known about the history of Brazil before 1500. Archaeological remains (mainly pottery) indicate a complex pattern of regional cultural developments, internal migrations, and occasional large state-like federations.

Mebbis Veri İşlenmesi Güncellemesi

"MEBBİS→Sınav İşlemleri" bölümünde "KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA/BİLGİLENDİRME VE RIZA BEYANNAMESİ"ni kabul etmeden yeni sınav görevi istenemeyecek. (08.07.2020)


Okullar için Covid-19 Rehberi


📢TÜM "YÖNETİCİ, ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ ve VELİLERİMİZİN" DİKKATİNE

MEB Covid 19 Rehberi


MEB Covid-19 Rehberi




































MEB Covid-19 Rehberi





31 Ağustos'ta açılacak okullar öncesinde,Sağlık Bakanlığınca "Okullarda Kovid-19 Rehberi" açıklandı.Bu hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.

➡️Gönderiyi paylaşarak daha çok kişinin bilgilenmesini sağlayabiliriz.