30 Eylül 2018 Pazar

Eşlerin Karşılıklı Sorumlulukları


Kavram

Mahremiyet:Saygıya ve gizlenmeye değer şey, kendileriyle evlenmek haram olan yakın akraba, İslâm'ın kendileriyle evlenilmesini yasakladığı belli akrabaları ifade eden bir fıkıh (İslam Hukuku) terimi.

İnsanın  başta kendisini yaratan Allah'a ; sonra çevresine ve insanlara

 ve  elbetteki  eşlerin  birbirine karşı sorumlulukları vardır.
1. Eşlerin birbirinin kusurlarını örtmesi, eksiklerini tamamlaması ve aileyi bir kavga ringine değil sadakat ve yardımlaşma ortamına çevirmeleri gerekir.
2.Peygamberimiz eşi Hz.Hatice için diyor ki: “Halk bana inanmazken o inandı. Herkes bana yalancı derken o doğru söylediğimi kabul etti. Kimse bana bir şey vermezken o beni malıyla destekledi ve Allah bana ondan çocuklar ihsan etti"(Ahmed b. Hanbel, Müsned, VI, 118)
3.Eşlerin ailede karşılıklı hakları vardır.
4.Eşlerin biribirinin iyi yönlerini görüp, kötü yönlerini görmezlikten gelmeleri gerekir.
5.Aile içi sırlar dışarıya açıklanmamalı. Mahremiyet korunmalıdır.
6.Kadın ve erkek evde kendi rollerine uygun davranmalıdırlar.
7.Aile içi iletişim sürdürülmeli, ev içinde küskünlük olmamalıdır.
Eba Evlilik ve Kişisel Gelişim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder