Dersimiz Tarih

18 Eylül 2020 Cuma

Tahrir Defterleri

14 Eylül 2020 Pazartesi

Osmanlı'da Ticaret

12 Eylül 2020 Cumartesi

Osmanlı'da Hayvancılık

Osmanlı'da Madencilik

Osmanlı'da Sanayii

Dikenli İncirin Tarihi



Dikenli İncir ağacı Meksika kökenlidir ve tarihi 9000 yıl öncesine dayanır. Opuntia bitkisinin çeşitliliğinden dolayı bu ülke dikenli incirin anavatanı olarak kabul edilir. Dünya üzerinde yayılmış 258 yakın dikenli incir, alt yada seri türü vardır.

Meksika’nın Avrupalılar tarafından keşfinden sonra dikenli incir ispanya’ya getirilmiş ve buradan Akdeniz bölgesine yayılmış.Bitki Kristof Kolomb’un 1 veya 2. Seyahatinde keşfedilmiş olmasına rağmen, hakkında ilk yazılı bilinen kayıt 1515 yılında Fernandes Oviedo’nun raporlarında yer almıştır.

Teknelerde kolay depolanabilir olması ve zengin C vitamini içeriği ile denizlerde uzun süre yolculuk yapan denizcilerin iskorbit hastalığından korunmasına yardımcı olmuş, transatlantik keşiflerin devam etmesinde büyük rol oynamıştır.

Dikenli incir meyvesi, Avrupa’ya ilk olarak Karayip bölgesindeki ismi ile girmiş ve Tuna olarak adlandırılmıştır. Dikenli incir bitkisi artık bölgeye uyum sağlamış ve bölgesel olarak bütün kıtalarda kendiliğinden yetişebilir bir hal almıştır.

Tıp alanındaki yararları da kanıtlandıktan sonra, dikenli incir bitkisinin dalları ve olgunlaşmamış meyveleri tıp alanında kullanılmaya başlanmıştır.

Avrupa’da dikenli incir ağacının ekonomik ve tarımsal önemi 16.Y.Y kadar dayanır. İlk başlarda bitki peyzaj mimari ile bağdaştırılarak burjuva sınıfının bahçelerini ve mülklerini süsleyen bir dekor bitkisi olarak, daha sonraları dikenli ve çalımsı yapısı nedeniyle kırsal yerlerde mülkün korunması amacıyla çit olarak kullanılmıştır.

Meyvesi işlenmemiş hali ile fakir sınıfının çatışma ve kuşatma dönemlerinde besin maddesi olarak görülmüş. Fakat bugünlerde dikenli incir farklı şekillerde, taze ve işlenmiş olarak ve Gurme ürünler kategorisinde değerlendirilmiştir.

Kültürel üretimine 1990 dan sonraki yıllarda başlanmıştır. Şili, Arjantin, Bolivya, Peru, Kolombiya, Meksika, ABD, Güney Afrika, Fas, Cezayir, Tunus, Libya, Mısır, Ürdün, Pakistan, İsrail, İtalya, Yunanistan ve İspanya da büyük Kültür Bahçeleri tesis edildiği biliniyor.

Belirli ülkelerde genellikle yemlik, çit, toprağın korunması-erozyon, veya küçük alanlarda lokal bölgesel-milli Pazar için üretim yapılırken, İtalya, İspanya, Yunanistan, Meksika ve Tunus’da büyük ölçekli arazilerde kapama bahçecilik yapılmaya başlanmıştır. Avrupa’nın en büyük dikenli incir üreticisi İtalya’da çoğunlukla Sicilya da 8 bin hektar alanda, sık ekim yöntemi ile 80.000 Ton dikenli incir üretimi yapılmaktadır. Portekiz ve İsrail ve diğer Akdeniz ülkelerinde ise ekim alanları hızla artmaktadır. Dünya pazarına ise Meksika, İtalya, Güney Afrika, Şili ve İsrail ile Amerika hitap etmektedir.



10 Eylül 2020 Perşembe

İslam Tarihçilerinden Biri: Yakubi

  • Meslek : Tarihçi, coğrafyacı ve seyyah
  • Doğum : 9. yüzyılın başları - Bağdat
  • Ölüm : 905
  • Başlıca Eserleri : Târîḫu’l-Yaʿḳūbî, Kitâbü’l-Büldân, Müşâkeletü’n-nâs li-zemânihim ve mâ yaġlibu ʿaleyhim fî külli ʿaṣr
Yakubi ailesi aracılığıyla siyasî ve idarî hayatı yakından tanıma imkânı buldu. 874’te İrmîniye’ye ve Horasan’a gitti. Horasan’da Tâhirîler’in hizmetinde uzun süre görev yaptı. Bu hânedanın yıkılışından sonra Horasan’dan ayrıldı. Hindistan, Çin, İran, Kuzey Afrika, Endülüs ve Suriye’nin yanı sıra birçok Arap ülkesine seyahatlerde bulundu. Hayatının son yıllarını Tolunoğulları döneminde Mısır ve Kuzey Afrika’da geçirdi. Şiî bir aileye mensup olan Ya‘kūbî bu konuda mûtedil bir tarihçi diye bilinir. İslâm tarihini İmâmiyye Şîası bakışı açısından değerlendirmiştir.
Aynı zamanda İlk müslüman coğrafyacılardan olan Ya‘kūbî, İbn Hurdâzbih’ten sonra Irak coğrafya okulunun ikinci önemli temsilcisi sayılır.

Müellifin en çok tanınan eseri Târîḫu’l-Yaʿḳūbî olup İslâm tarih yazıcılığının ilk örneklerinden biridir. Umumi tarih türünde kaleme alınan eser yaratılışla başlar ve 872-73 yılı olaylarıyla sona erer; ancak başlangıç kısmı kayıptır. Günümüze ulaşan bölümde Hz. Âdem’den itibaren sırasıyla peygamberler anlatılır. Benî İsrâil peygamberleri ve kralları, Hz. Îsâ ve havârileri, Süryânî, Bâbil, Âsur, Hint, Çin, Yunan, Rum, Fars kralları, Türkler dahil kuzey kavimleri, Mısırlılar, Berberîler ve Habeşliler, İslâm öncesi Arap toplumu hakkında bilgi verilir. Hz. Muhammed’in doğumuyla birlikte İslâm tarihi ele alınır ve bu dönem eserin sonuna kadar kronolojik sırayla devam eder. Ya‘kūbî, eserinde İslâm’dan önceki dönemle ilgili aktardığı bilgilerin hurafelerle karışık olabileceğini söyler; bu konuda dayandığı Ahd-i Atîk ve Ḫudâynâme konusunda şüphelerini ortaya koyar. İslâm tarihiyle ilgili kaynakların listesini bu bölümün başında verir.Ahdi Atik Yahudilere ait olduğu için değiştirilmiş bir semavi asıllı kitap olduğundan müellif buna dikkat çekmiş olmalıdır. Yoksa bilgilerin tamamen asılsız olduğu şeklinde bir mana kastetmemiştir.

5 Eylül 2020 Cumartesi

İnkılâp Tarihi 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Yıllık Planı

Lise 12 'lerin T.C.İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi için 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı'nda Pandemi Sürecindeki Yıllık Planını sizler için pandemi ve uzaktan eğitim koşulllarıyla ihtimallerini de içine işleyerek hazırladığım 
 Lise 12  T.C.İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Yıllık Planını  aşağıdaki indir yazısına tıklayarak indirebilirsiniz.
İndirdikten sonra tek yapmanız gereken tarih öğretmeni/ öğretmenlerinin ismini ve okul ismiyle okul müdürü ismini belirli yerlere yazmak. 
Meslektaşlarıma kolay gelsin ve hayırlı olsun.

Tarih 11 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Yıllık Planı

Lise 11 'lerinn 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı'nda Pandemi Sürecindeki Yıllık Planını sizler için pandemi ve uzaktan eğitim koşulllarıyla ihtimallerini de içine işleyerek hazırladığım 
 Lise 11 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Yıllık Planını  aşağıdaki indir yazısına tıklayarak indirebilirsiniz.
İndirdikten sonra tek yapmanız gereken tarih öğretmeni/ öğretmenlerinin ismini ve okul ismiyle okul müdürü ismini belirli yerlere yazmak. 
Meslektaşlarıma kolay gelsin ve hayırlı olsun.

Tarih10 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Yıllık Planı

Lise 10 'ların 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı'nda Pandemi Sürecindeki Yıllık Planını sizler için pandemi
ve uzaktan eğitim koşulllarıyla ihtimallerini de içine işleyerek hazırladığım 
 Lise 10 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Yıllık Planını  aşağıdaki indir yazısına tıklayarak indirebilirsiniz.
İndirdikten sonra tek yapmanız gereken tarih öğretmeni/ öğretmenlerinin ismini ve okul ismiyle okul müdürü ismini belirli yerlere yazmak. 
Meslektaşlarıma kolay gelsin ve hayırlı olsun.

Tarih 9 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Yıllık Planı

Lise 9 'ların 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı'nda Pandemi Sürecindeki Yıllık Planını sizler için pandemi ve uzaktan eğitim koşulllarıyla ihtimallerini de içine işleyerek hazırladığım 
 Lise 9 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Yıllık Planını  aşağıdaki indir yazısına tıklayarak indirebilirsiniz.
İndirdikten sonra tek yapmanız gereken tarih öğretmeni/ öğretmenlerinin ismini ve okul ismiyle okul müdürü ismini belirli yerlere yazmak. 
Meslektaşlarıma kolay gelsin ve hayırlı olsun.

4 Eylül 2020 Cuma

Osmanlı Ekonomisi

Osmanlı Hastaneleri

Osmanlı Devleti'nde Vakıflar

2 Eylül 2020 Çarşamba

Dünya Salgın Hastalıklar Kronolojisi



Osmanlı'da Günlük Yaşam ve Hayat

Lise 9 Tarih Telafi Eğitimi Planı

  Lise 9 'larda 3 haftalık telafi sürecinde ortaokuldan gelen öğrencilerin eksiklerini gidermeye dönük MEB 'in bizden istediği Lise 9 Tarih Telafi Eğitimi Planını aşağıdaki indir yazısına tıklayarak indirebilirsiniz.

İNDİR 

İndirdikten sonra tek yapmanız gereken tarih öğretmeni/ öğretmenlerinin ismini ve okul ismiyle okul müdürü ismini belirli yerlere yazmak. 

Meslektaşlarıma kolay gelsin ve hayırlı olsun.